header
header

Notievēšanai līdzi nāk arī problēma – āda zaudē tonusu

Ja kādai parādījusies apņemšanās un laiks saņemt sevi stingrāk grožos, lai zaudētu svaru, jāatceras ka notievēšanai līdzi mēdz nākt arī problēma – āda zaudē tonusu. Apzinām iespējas, kā to atkal padarīt tvirtāku. Skaidro ''Juglas klīnika'' dermatoloģe Sandra Vizule 

Ne velti speciālisti iesaka: nedrīkst notievēt strauji – ne vairāk par kilogramu mēnesī, ideālā variantā – 500 gramus mēnesī.

Ja novājēsi straujāk, āda anatomiski nespēs pielāgoties, un novājēšana var beigties ar nelielu šoku – svars samazinājies, bet āda palikusi tā pati vecā un pat nedomā smuki piegult augumam. Ja nu tā ir sanācis, nevajadzētu uzreiz mest plinti krūmos, koncentrējoties tikai uz to, kā ar apģērba palīdzību netīkamās zonas nomaskēt. Pirmām kārtām, protams, jāpievēršas fiziskajām aktivitātēm – tās ne tikai sadedzina uzkrātās tauku šūnas, bet arī audzē muskuļu masu, veidojot pievilcīgāku auguma reljefu. Un ir arī citi veidi, kā atgūt labu ādas izskatu.

Gadiem tomēr ir nozīme

  • Līdz 35 gadu vecumam mēs bezrūpīgi varam atļauties zaudēt līdz pat 10 kilogramiem svara, par ādas tvirtumu īpaši neuztraucoties – formas atgūšanai pietiek tikai ar krēmu. «Ārēji lietojamās vielas var stimulēt tikai mūsu organisma dabiskos procesus – aktivizēt fibroblasta šūnas, kas piedalās kolagēna, elastīgo šķiedru veidošanā, palīdzot ātrāk atjaunoties ādas virskārtai,» skaidro dermatoloģe Sandra Vizule. 
  • Pēc 35 gadu vecuma ar krēmiem vien diemžēl nepietiek – ja ir mērķtiecīgi uzsākta novājēšanas programma, jau no pirmās nedēļas svarīgi parūpēties arī par ādas tonusu.
  • Tuvojoties 50 gadu slieksnim, mainās arī hormonālais fons, audu elastība, tāpat kā dzīšanas procesi, samazinās par 60 procentiem, un tas nozīmē, ka krietni mazākos apjomos tiek producēts kolagēns, elastīns, kas nepieciešams, lai mūsu āda, locītavas, saistaudu kapsulas varētu pilnvērtīgi funkcionēt. Tad nu ieteicams palīgos ņemt ko nopietnāku – modernās aparāttehnoloģijas.

Labus rezultātus dažkārt var panākt jau vienas procedūras laikā, tomēr ar vienu reizi būs par maz – ieteicamais kurss ir vismaz 10 reizes. «Katrai šādai procedūrai būtu jādod reāls rezultāts vismaz pēc otrās reizes. Ja rezultāta nav, metode ir jāmaina. Tāpēc visdrošāk doties pie speciālista uz konsultāciju, lai saņemtu konkrētus ieteikumus. Iespējams, būs vajadzīgs komplekss risinājums, kas ietvers sevī gan aparātprocedūras, gan masāžas, gan fiziskās aktivitātes,» stāsta Sandra Vizule.

Efektīva ir limfodrenāža, kas palīdz izvadīt sārņus un toksīnus – pēc novājēšanas procesa tie ir sakrājušies organismā un bremzē ādas atjaunošanos, kā arī pasliktina pašsajūtu. Ādas savilkšanai noder arī vecā labā vakuummasāža, jo tā veicina ādas labāku apasiņošanu un šūnu atjaunošanos. Palīdz arī dažādas mikrostrāvu procedūras, tāpat arī procedūras, ko veic ar ultraskaņas un radiofrekvenču aparātiem.

«Paralēli procedūrām sava organisma labā daudz varam darīt arī pašas mājas apstākļos. Piemēram, divas reizes dienā uz problēmzonām uzklāt sildošu krēmu. Pirms to darīt, vajadzētu ādu pamasēt ar frotē cimdiņu, lai tā kļūst viegli sārta. Iedarbīgi ir arī krēmi ar aļģēm. Tikai svarīgi atcerēties – ja runa ir par mājas procedūrām, atslēgas vārds ir regularitāte,» uzsver Sandra Vizule.

Vai palīdzēs šarko duša?

Bez sausajām metodēm ir arī mitrās metodes – zemūdens masāža un šarko duša. Pirmajā variantā cilvēks atrodas vannā, kur viņa ķermenis tiek masēts ar triju atmosfēru strūklakām pa masāžas līnijām. Otrajā variantā cilvēks stāv pretim sienai un arī tiek masēts ar tikpat stipru – triju atmosfēru spiediena – strūklu. Ūdens temperatūru katrs var izvēlēties pēc savas patikas – siltāku vai vēsāku. Ir arī trešais variants – skotu duša, kad masāžu veic pamīšus ar divām ūdens pistolēm, – vienā ūdens temperatūra ir vēsāka, otrā – siltāka, un šis kontrasts vēl jo vairāk veicina ādas elasticitātes atjaunošanos.

  • Svarīgi! Neaizmirsti vienmēr pēc ūdens procedūrām ādu pabarot!
  • Svarīgi atcerēties – ja pati veiksi procedūras mājas apstākļos, atslēgas vārds ir regularitāte.

Vairāk lasiet žurnāla "Ieva" 2020.gada novembra izdevumā